Puszysty omlet jogurtowy

AuthorKamilaDifficultyIntermediate
Yields1 Serving
 100 g (2 sztuki) jajka rozm. M
 50 g (2 łyżki) jogurtu naturalnego*
 30 g (2 łyżki) dowolnej mąki*, ja użyłam kukurydzianej dla ładnego żółtego koloru 😉
 1 g (1/3 łyżeczki) proszku do pieczenia
 5 g (1 łyżeczka) ksylitolu lub 2 łyżeczki erytrolu*
1

Oddziel białka jaj od żółtka.

2

Żółtko wymieszaj z jogurtem, a mąkę z proszkiem do pieczenia. Dokładnie wymieszaj, a następnie połącz wszystkie składniki.

3

Białko ubij na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodaj ksylitol.

4

Przy pomocy szpatułki delikatnie mieszaj pianę dodając żółtą masę.

5

Gładką teflonową patelnię przetrzyj ręcznikiem papierowym nasączonym olejem. Rozgrzej patelnię.

6

Wlej ciasto i smaż na niewielkim ogniu aż lekko wyrośnie i zarumieni się od spodu. Przewróć na drugą stronę (przyda się druga szpatułka) i smaż z drugiej strony na złoty kolor. Przełóż na talerz i dodaj ulubione dodatki.

PODPOWIEDZI
7

*Jogurt naturalny możesz wymienić na kokosowy lub sojowy.
*Jeśli cierpisz na insulinooporność, cukrzycę lub inne zaburzenia związane z poziomem cukru we krwi użyj mąki pełnoziarnistej np. owsianej.
*Natomiast jeśli masz problemy jelitowe takie jak wzdęcia, biegunki, zespół jelita drażliwego lub SIBO zamień ksylitol na erytrol.

Ingredients

 100 g (2 sztuki) jajka rozm. M
 50 g (2 łyżki) jogurtu naturalnego*
 30 g (2 łyżki) dowolnej mąki*, ja użyłam kukurydzianej dla ładnego żółtego koloru 😉
 1 g (1/3 łyżeczki) proszku do pieczenia
 5 g (1 łyżeczka) ksylitolu lub 2 łyżeczki erytrolu*

Directions

1

Oddziel białka jaj od żółtka.

2

Żółtko wymieszaj z jogurtem, a mąkę z proszkiem do pieczenia. Dokładnie wymieszaj, a następnie połącz wszystkie składniki.

3

Białko ubij na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodaj ksylitol.

4

Przy pomocy szpatułki delikatnie mieszaj pianę dodając żółtą masę.

5

Gładką teflonową patelnię przetrzyj ręcznikiem papierowym nasączonym olejem. Rozgrzej patelnię.

6

Wlej ciasto i smaż na niewielkim ogniu aż lekko wyrośnie i zarumieni się od spodu. Przewróć na drugą stronę (przyda się druga szpatułka) i smaż z drugiej strony na złoty kolor. Przełóż na talerz i dodaj ulubione dodatki.

PODPOWIEDZI
7

*Jogurt naturalny możesz wymienić na kokosowy lub sojowy.
*Jeśli cierpisz na insulinooporność, cukrzycę lub inne zaburzenia związane z poziomem cukru we krwi użyj mąki pełnoziarnistej np. owsianej.
*Natomiast jeśli masz problemy jelitowe takie jak wzdęcia, biegunki, zespół jelita drażliwego lub SIBO zamień ksylitol na erytrol.

Puszysty omlet jogurtowy