loading

27 lutego 2016

Sałatka z mozzarellą i oliwkami

Połączenie znane i lubiane 🙂 Moje często przepisy nie są kulinarną rewolucją… i dobrze! Bo moim celem jest pokazanie, że zdrowe odżywianie może być łatwe, szybkie, tanie i przyjemne.  W codziennej bieganinie często też zapominamy, że proste połączenia dają pyszny efekt. Używam popularnych produktów i w opisach staram się wam podpowiadać jak usprawnić gotowanie i jakie techniki zastosować, żeby wszystko poszło jak najszybciej. Kto jeszcze się ociąga ze zmianą nawyków żywieniowych niech się mobilizuje, bo zdrowie samo nie przyjdzie, a może wręcz niepostrzeżenie uciec 😉

Jeżeli sama sałatka nie wystarczy żeby skutecznie zaspokoić apetyt, proponuję schrupać jeszcze pełnoziarnistego tosta. To  dodatkowe tylko 76 kcal, a nasyci na dłużej.

BONUS!: jednonienasycone kwasy tłuszczowe, wapń, potas, likopen, fitosterole, wit. E, foliany

Energia: 329 kcal           (+ 76 kcal)
Białko: 13,4 g                 (+ 2,2 g)
Węglowodany: 7,7 g      (+ 16,7 g)
Tłuszcze:  28 g               (+ 0,5 g)
Błonnik: 2,3 g                 (+ 2,5 g)

½ opakowania pomidorków koktajlowych (125 g) lub 2 małe zwykłe pomidory
½ mozzarelli (65 g) można użyć małych kulek lub zwykłą
garść sałaty rukoli (30 g)
10 oliwek (25 g)
1 łyżka oliwy z oliwek tłoczonej na zimno (12 g)
+ 1 kromka chleba pełnoziarnistego (35 g)
sól, pieprz, świeża lub suszona bazylia

Sałatę przepłukać zimna woda i odstawić do osuszenia. Mozzarellę, pomidorki i oliwki pokroić (lub nie… jak kto woli:P) Przyprawić solą, pieprzem i bazylią. Całość polać oliwą z oliwek.

Smacznego!

 

Twój adres email nie będzie publikowany