loading

2 lutego 2016

Hummus klasyczny

Ostatnio mam fazę na hummus z warzywami 😀 Jak dla mniecto idealne remedium na chęć ciągłego podjadania w dni kiedy większość czasu spędzam w domu? Poza tym łatwo zabrać go ze sobą do pracy/na uczelnię/w podróż. Świetnie sprawdza się też na kanapce albo tortilli. Polecam spróbować! Do tego jeszcze herbatka… mmm

BONUS! : błonnik, białko, kwas foliowy, potas, wapń

w 1 porcji:
Energia: 348 kcal
Białko: 13 g
Węglowodany: 38,5 g
Tłuszcze: 16,9 g
Błonnik: 11 g

przepis na 2 porcje:
1 puszka ciecierzycy (240g)
2 łyżeczki pasty sezamowej tahini (czyli, uprażone na złoto i zmiksowane ziarna sezamu)
½ dużego ogórka
2 łodygi selera naciowego
2 ząbki czosnku
sól, pieprz

Ciecierzycę odsączyć. Płyn z puszki przelać do osobnego naczynia, nie wylewać! Do ciecierzycy dodać przeciśnięty przez praskę czosnek oraz pastę sezamową. Przy pomocy miksera wszystkie składniki utrzeć na gładką masę. W trakcie miksowania dodać 2-3 łyżki płynu pozostałego z odsączenia, tak aby pasta nie była zbyt sucha. Doprawić szczyptą soli i pieprzu. Warzywa pokroić w słupki. Smacznego!?blog

Twój adres email nie będzie publikowany