loading

13 czerwca 2016

Biało-czerwony mus truskawkowy

Przepis od dietetyka

Wczorajszy mecz z Irlandią rozpalił chyba wszystkich kibiców (i nie tylko) w całej Polsce! ⚽?Do dobrego meczyku oczywiście przydało by się coś do chrupania, prawda? ? Ja polecam ekspandowaną grykę z melasą i migdałami! A żeby było patriotycznie to zaserwowałam ją sobie na biało-czerwonym deserku jogurtowym, oczywiście ze słodziutkich, czerwoniutkich, polskich truskawek! ?Mniam!

Jest to zdecydowanie zdrowsza opcja dla słodzonych cukrem lub, co gorsza, syropem glukozo-fruktozowym jogurtów i deserów ze sklepowych półek. Przygotowanie zajmuje dosłownie chwilę, a robiąc go w słoiku można bez problemu zabrać taki deser ze sobą do pracy lub na uczelnię jako drugie śniadanie. Zdrowo i patriotycznie! A jak!

BONUS!: błonnik, wit. C, potas, kwas foliowy, wapń, wit. z grupy B, fluor, cynk, pełnowartościowe białko, wielonienasycone kwasy tłuszczowe

w 1 porcji:
Energia: 319 kcal
Białko: 16 g
Węglowodany: 40 g
Tłuszcze:  10,8 g
Błonnik: 8,4 g

przepis na 1 porcję:
1 jogurt naturalny (200 g)
250 g truskawek
1/3 szklanki gryki ekspandowanej z melasą i migdałami (lub inna chrupiąca gryka)
1 łyżka mielonego siemienia lnianego lub nasion chia
1 łyżka pełnoziarnistego musli (10 g)

Truskawki umyć i zmiksować na gładką masę razem z siemieniem lnianym lub nasionami chia. Odstawić do lodówki na 15-20 min. Jogurt wyłożyć do miseczki lub dużej szklanki. Na wierzch delikatnie przełożyć mus, zaczynając dookoła krawędzi naczynia. p\Posypać gryką wymieszaną z pełnoziarnistym musli.

jogurt z musem truskawkowym

Twój adres email nie będzie publikowany